Позовна заява про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності щодо стягнення штрафу за несвоєчасне поставлення на облік військовозобов`язаних
Зразок позовної зави про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності щодо стягнення штрафу за несвоєчасне поставлення на облік військовозобов`язаних – перейти >>>
Фабула справи.
Постановою начальника районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210 КУпАП та застосовано стягнення у виді штрафу. Відповідно до змісту постанови позивач ніби-то несвоєчасно став на облік військовозобов`язаних у РТЦК, будучи знятим з військового обліку призовників по досягненню граничного вік перебування на військовому обліку призовників 27-річного віку, згідно рішення призовної комісії як не розшуканий та по даний час не став на військовий облік.
Пунктом 2 ч.1 ст.37 Закону України№2232-ХІІ «Про військовий обов`язокі військовуслужбу» (вредакції станомна час події 07.07.2020) передбачено, що взяттюна військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України підлягають громадяни України: на військовий облік військово зобов`язаних підлягають зокрема, громадяни України, які досягли граничного (27-річного) віку підчас перебуванняна військовому обліку призовників.(Але з 04.04.2024 ця норма змінена івік перебуванняна облікупризовників знижено з 27років до25 років.)
Однак, Закон України «Про військовий обов`язок і військову службу» до 19.05.2024р. не визначав строку виконання громадянами України військового обов`язку, зокрема і щодо виконання правил військового обліку. Проте з 19.05.2024 в Законі №2232-ХІІ діє положення ч.10 ст.1, яким визначено громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані, зокрема: уточнити протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки; виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.
Статтею 210 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку.
19.05.2024 набув чинності Закон №3696-ІХ «Про внесення змін до КУпАП щодо удосконалення відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію», яким ст. 210 КУпАП було доповнено частиною 3, а саме: щодо порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку в особливий період. Після оприлюднення Указу Президента України від 24.02.2024 №69/2022 «Про загальну мобілізацію», тому особливий період.
Отже, до 19.05.2024 норми ч.3 ст. 210 КУпАП не існувало.
Тобто, з 19.05.2024 встановлено 60-денний строк уточнити громадянам України свої дані щодо виконання військового обов`язку, що включає виконання правил військового обліку, і одночасно введено норму, яка передбачає сувору адміністративну відповідальність за невиконання цих правил в умовах особливого періоду.
На виконання ч.10 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» позивач особисто з`явився до РТЦК 24.05.2024р., проте на нього склали протокол за ч.3 ст. 210 КУпАП за не постановку на облік військовозобов`язаних і зняття з обліку призовників як не розшуканого ще 30.06.2021р., на той момент, коли не існувало ні норми ч.3 ст. 210 КУпАП, ні строків виконання обов`язку, як і не оповіщений. Більше того, в протоколі від 27.05.2024 вказано, що позивач невчасно став на військовий облік, а саме: 24.05.2024р. о 12:00 год., а в постанові, яка розглядалась пізніше, як мінімум 24.05.2024р. о 15:00 год., позивача притягнуто до відповідальності, що не розшуканий з 30.06.2021р. і не став на військовий облік по даний час, що суперечить даним у протоколі.
Отже, позивач не міг вчинити адміністративно-каране правопорушення за ч.3 ст. 210 КУпАП з 30.06.2021, бо норма ч.3 ст.210 КУпАП введена в дію лише 19.05.2024, одночасно із вказівкою на 60-денний строк для уточнення своїх даних щодо військового обліку, що позивач і зробив 27.05.2024. Тож немає ні події, ні складу адміністративного правопорушення ч.3 ст. 210 КУпАП, за яке позивачу піддано такому суворому стягненню як 17000 грн. штрафу. Притягнення позивача до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210 КУпАП неможливе, бо закон, який погіршує становище, не має ретроспективної дії. Крім того, згідно ст. 62 Конституції України всі сумніви тлумачаться на користь особи, яка притягається до відповідальності. Відповідно п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення за ч.3 ст. 210 КУпАП відносно позивача не могло бути розпочато, а розпочате підлягало закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.