Куди звертатися, якщо допікають колектори?

Якщо колектори дошкуляють по чужому боргу або виходять у своїй роботі за рамки закону, громадянин може написати заяву:

Чому дзвонять колектори?

Причина дзвінків від колекторів одна – неоплачена заборгованість перед банком. Коли виникають проблеми з поверненням коштів, кредитні організації частіше вважають за краще звертатися до послуг факторингових агентств, які більш ефективні, ніж робота власного відділу банку по поверненню заборгованостей. Якщо таке відбувається, то колектори можуть або залучатися на платній основі, або можуть мати право вимоги, отримавши переуступку за позикою. В обох випадках боржникові починають надходити часті дзвінки на мобільний і інші контакти, зазначені в кредитному договорі.

Постійні дзвінки на телефон – це перший етап роботи факторингових агентств, що є самим м’яким і практично безболісним в порівнянні з іншими. Тут боржнику поки пропонують повернути гроші «по-хорошому», розповідаючи про відповідальність і договірні зобов’язання. Якщо розмови не дають результату, колектори використовують інші, більш дієві методи, такі як візит на роботу до клієнта, додому, дзвінки і листи на домашній, робочий телефон і багато іншого. Тут позичальникові важливо знати, що дзвонити по поверненню кредиту мають право тільки на його контактні номери, тоді як дзвінки родичам, друзям і колегам законодавчо заборонені.

Якщо дзвінки від вимогливий тривають і не виходять за рамки закону, важливо правильно спілкуватися з ними, використовуючи наступні рекомендації:

  1. Дзвінки від колекторів часто надходять рано вранці (від 7 ранку) і пізно ввечері (до 22 годин), щоб зробити розмову максимально незручним і доставляти боржнику дискомфорт, змушуючи заплатити. Потрібно бути готовим до такого і в нічний час ставити телефон в беззвучний режим, щоб дзвінки не заважали спати.
  2. Не потрібно передзвонювати на незнайомі номери, навіть якщо вони неодноразово дзвонили, але не надсилали текстового повідомлення, що пояснює мету дзвінків. Краще пошукати номер в інтернеті і дізнатися, кому він належить.
  3. Всі розмови з колекторами потрібно записувати на диктофон, попередньо сповістивши співрозмовника про це.
  4. Потрібно зберігати спокій і не проявляти агресію, якщо співрозмовник не чує ваших доводів і повторює питання, не звертаючи увагу на відповіді. Це робиться навмисно, щоб морально придушити боржника і вивести його на емоції.
  5. Якщо розмова відбувається в грубій формі або звучать погрози від колектора, варто ввічливо нагадати йому про те, що розмова записується і не реагувати на його слова агресивно або загрожувати у відповідь.
  6. Потрібно уникати студіюванню договору і будь-яких домовленостей про зустріч з колекторами. Якщо вони вирішать з’явитися додому за вами залишається право на недоторканність житла і виклику поліції при спробі його порушення.
  7. Не варто повідомляти співрозмовникам ніяких контактних даних про себе. Всю необхідну інформацію вони вже отримали з кредитного договору, переданого банком.

Найпростіший і найдієвіший спосіб уникнути неприємного спілкування з колекторами – змінити SIM-карту. Але нерідкі випадки, коли вони телефонують абсолютно стороннім людям, які не мають ніяких заборгованостей перед банками. Як це можливо?

Чому колектори дзвонять по чужому кредиту?

Подібна ситуація можлива тільки в разі, якщо громадянин виступає поручителем за кредитом і несе рівну з позичальником відповідальність за повернення грошей. Ці умови вказуються при складанні договору та поручитель повинен їх знати до підписання документа. Колектори мають право дзвонити поручителям і вимагати від них повернення боргу, це не виходить за рамки закону. Іншою причиною дзвінка від колектора може бути вказівка ​​контактних даних людини його родичами, друзями або колегами, які оформляли позику в банку. У такому випадку найкращим варіантом буде не скидати трубку, а поспілкуватися з агентами, уточнивши наступну інформацію:

  • назва факторингової компанії і адреса її фактичного розташування;
  • реквізити банківських рахунків, свідоцтво про державну реєстрацію та ліцензію на здійснення діяльності;
  • ім’я та прізвище того, хто дзвонить, його посаду, підстави для дзвінка і контакти для перевірки наданої інформації.

Якщо колектор відмовляється відповідати на поставлені запитання, можна сміливо класти трубку або просити переслати всю інформацію на електронну пошту. При повторі дзвінка розмова потрібно починати знову з цих же питань, вимагаючи відповіді на них.

Боротьба з колекторами дуже втомлива і напружена, тому краще завернутися до адвокатів за правовою допомогою.

Таку правову допомогу може надати Адвокатське бюро «Довженко та партнери».

Якщо Ви хочете більш детально дізнатися про послугу – звертайтеся до нас за номером телефону: – +38 068 489-96-46

Адреса: м. Київ, вул. Білоруська, 30

З повагою, 

адвокат Сергій Довженко

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *